bogne

lite gnäll

Publicerad 2009-11-21 18:25:41 i Allmänt,



Idag har jag varit en såndär fiffig liten hemmafru som tar hand om hemmet och tvättar kläder. Nja, inte riktigt fiffig eller hemmafru än.

Det är en sak jag är ganska trött på att höra. Att folk gnäller om sina liv när allt dom har får att må bra finns precis framför dom. Jag vet själv att jag har varit så, och har vänner till mig som är så och det brådar inget gott genom att hela tiden dra ned sin livssituation när den egentligen är så mycket bättre än många andra människors. Såklart får man tycka synd om sig själv, det är väl mest naturligt att man gör då och då, men när det blir så att man blundar för verkligheten så har det nog gott lite för långt.

Jag kan berätta något jag är ganska så bitter på just nu:

Varför är man så begränsad i allt man gör när ens ekonomi är i botten? Varför har det blivit så?

För att arbetsgivare inte vill anställa någon som gick Film och musik på gymnasiet och jobbat på kolmårdens djurpark? haha, nu är jag lite väl bitter, men det är man när knäckebröd är det man lever på!

Så ni som antingen har föräldrar ni bor hos eller en stadig inkomstkälla, snälla, sluta klaga på att era liv suger då det är tröttsamt att höra och gör så ni blir så negativa människor, allt ni egentligen har för välmående finns precis framför er.

Haha, ibland måste man avreagera sig när vintern står bakom dörren.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2009-11-24 23:23:08

Förstår hur du tänker. Vi är väldigt bra på att gnälla och se allt det som vi inte har istället för att vara tacksam för det vi faktiskt har. Jag hoppas det löser sig med jobb! och att du kommer in på det du vill sen :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela