bogne

Pågående projekt

Publicerad 2012-03-05 15:56:31 i Projekt,

Måleri, målara, målande... något.


Har många "work in progress"-projekt, några smakprov:




Jag tror några har sett denna förut, men jag har ännu inte gjort klart den. Hmm, tappade inspiration och motivationen när jag insåg att min dator inte klarade av att hantera storleken på bilden. Hade ju tänkt att skriva ut den så började större än vad jag brukade. Får se om jag någonsin kommer skriva ut mina verk på duk. Ska kolla upp det, är trots allt granne med ett tryckeri.




Den kända rödluvan. Detta är ett av mina svåraste verk någonsin gällande ljussättning och "teknik". Har kämpat med denna väldigt länge, tänkte bara ge en hint om figuren nere i vänstra hörnet. Vilket betyder mycket päls=måste skapa penslar som gör detta mycket smidigare. Egentligen är det inte så svårt att göra nya penslar i photoshop, det är nog bara jag som inte hittar tid till att göra det.




Vill börja med att låta andra beställa konst/bilder. Tänkte göra den allra första gratis, för att se om det finns intresse. Ge gärna ett förslag, så kommer jag välja det bästa förslaget och göra en målning. Vill du ha målningen på ett visst sätt såsom färg, ljus och motiv så ange det också. Skicka en kommentar eller skriv på min facebook :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela