bogne

Kvälls funderingar

Publicerad 2009-05-06 21:42:48 i Allmänt,

Här vistas man inte så ofta. Finns dock en anledning. Jag är lite paranoid.
Har velat att lägga upp bilder som jag målat (bla. på facebook och här) MEN! en liten hake dock.
har alltid haft problemet med att folk som har tagit mina verk och sagt att "Det här gjorde jag idag, snyggt va!?" Morr, man blir så sur, det enda man behöver fråga är om man får tillstånd från skaparen av bilden att visa den på något offentligt ställe.

Vissa har inte respekt för copyright lagen...

Men, om man ska gå omkring och vara rädd för att "nämen jag vill inte visa FÖR många bilder jag gjort eller tagit för det finns folk som snor dom" så är det väl ganska lönlöst, då gör man målandet mest för sig själv än för någon annan.

Det är så jag är just nu.

Det är skitsvårt att kliva upp i konstvärlden och visa folk vad man kan. Oftast måste man vara sjukt duktig och ha fått en rätt knuff i baken.

Jag träffade en god vän till mig idag som fick mig att bli inspirerad och hitta mina hopp om den ljust nu mörka framtiden.
Otroligt med sådana människor som verkligen kan göra ens dag så mycket bättre! :D
Men nog med funderingar, nu har jag tagit mig modet att lägga upp en ganska ny bild jag gjorde igår...


Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2009-05-06 22:04:57

Tjena tjejen! Kul att du bloggar! Det ska jag följa :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-05-06 22:08:24

Hejhej! Vilken fin blogg du har!



Klicka på denna länk om du vill få gratis presentkort: http://www.gratismode.se/?c=1245

Det funkar verkligen! :)



Ha en superdag!

Kram /L

Postat av: Emil

Publicerad 2009-05-07 12:03:57

YES :D DET HÄR SKA FÖLJAS ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela