bogne

Skriva om böcker

Publicerad 2009-10-21 19:25:30 i Allmänt,

jeah.

Jag har läst. Dom stunder jag läst en riktigt bra eller riktigt usel bok så har jag alltid velat skriva ned någonstans om vad jag tyckte om det stycke jag precis läst.

Varför inte använda bloggen?



Mannen som älskade Yngve
av Tore Renberg

En dag fick jag för mig att gå till bibloiteket och läsa en helt random bok. Denna dök upp inför mitt synfält och jag snatchade den direkt. Vilken överraskning jag fick!

Vi följer med Jarle Klepp på en omtumlande resa om att bli hopplöst förälskad i en kille på sin skola. En främmade och förvirrande känsla som får Yngve att förändras. Jarle är den där typen som vet allt om politik och är inte rädd att starta disskutioner om varför komunismen finns. Jarle har en snygg flickvän, sin bästa vän Helge och såklart sitt punkband Mathias Rust Band. En bok djupt nedrotad i 80-talets musik, trender och livsstil.

Vad jag reagerade mest på när jag läste boken, var inte det att Jarle blir högt över öronen förälskad i en annan kille, utan att jag inte alls hände med i svängarna när alla referenser till 80-talets musik kom på tal i boken. Först var det en rolig grej, med all fakta.. Sen vart det rörigt :P

En roman över att bli djupt förvånad över sig själv, om att älska sin mamma och helst vilja slippa se sin pappa, och om vad kärleken kan göra med en människa!

Rekomenderas!

4 av 5 Toasters.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela