bogne

Ps. Lite boktalk!

Publicerad 2009-12-04 14:02:56 i Allmänt,



PS. I Love You skriven av Cecilia Ahern

"Holly och Gerry har ett perfekt liv tillsammans. De är lyckligt gifta och bor i Dublin, nära släkt och vänner. Vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen. Tror de."

Äntligen! Efter 5 timmars läsning nedkrypt djupt i täcket är kännslan av lycka kommen.
Well, jag har alltid undrat vad tjejer förundras av när dom säger filmen är så himla bra och "du måste se den!"
Gosh! Jag har aldrig riktigt gillat att följa strömmens dreglande över vad som gör att alla kvinnor dras till. Så jag valde att läsa boken allrs först.

Men nu har jag väl hittat den där rosa, lilla söta kvinnan i mig och läst denna chiklit bok, som ärligt talat fångade mitt intresse mer än jag anat. Eller snarare, jag kände igen mig mer än jag anade.

Fy vilken känsla denna författare har, för att vara 21 år (när den skrevs) och skriva om en karaktär som är 30 och få det kännas verkligt. Denna Cecilia inspirerar och fångar läsarens intresse med varje blad du vänder, man skrattar, gråter, får panik och bara tycker det är hemskt egentligen att boken tar slut för fort!

Men jag är nog utan tvekan säker att boken är så mycket bättre än filmen. Men jag vet att filmen speglar berättelsen på ett lite annorlunda sätt (det är väl det jag har fått för mig ;P) Jag hoppas nog i framtiden att unga tjejer som vill veta hur äkta kärlek kan kännas och hur man upplever det, ska nog läsa denna.


Helt klart:
5 av 5 toasters


Nu ska jag läsa "Där Regnbågen Slutar" också skriven av Cecilia Ahern. Förvänta en recension mycket snart. Mycket mys denna helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela