bogne

sån där framtid

Publicerad 2009-12-08 16:48:20 i Allmänt,

En dag kanske man står där på Uppsalas tågstation och undrar om man verkligen ska åka hem. Åka hem och känna julfrid, mätt och älskad av familj. Vara insvept i nejlikors doft och hundra tindrande koppartrådar som lyser svagt mot ögonlocken eller känna ett glädjeskratt i dina nära och käras omgivning. Men mest av allt känna sig mätt. Mätt på mat, frid och glädje. Där man tror man inte kan vara mer full av det goda, och tror det ska spricka.

Snart får jag veta om jag kommer in på utbildningen, det är ett stort val och jag slits mellan två saker just nu.





Lyckan är drömmen, lidandet är verkligheten.
- Voltaire


Kommentarer

Postat av: Benjamin

Publicerad 2009-12-11 12:21:29

Hej Ida

Jag tänkte bara lämna ett svar här såväl som på kladdbloggen.



Nämligen att vi är 3 killar på kladd.nu. Jag kan förstå att det är förvirrande med olika människor som skriver på samma blogg, men kladd är kladd helt enkelt. Sen så brukar även min mor skriva här ibland..



Mattias "emokid" Lantz har skrivit det ärliga inlägget som just du kommenterade. Visst är han ärlig men även ganska härlig ;)



(ps det är jag (Benjamin) som målar fint ;P och det verkar du också göra, vad jag har hunnit kolla på :D)

Postat av: Jess

Publicerad 2009-12-13 20:38:25

Åh, jag gillar verkligen det sista citatet från Voltaire (så pass mycket att jag har det uppsatt på min vägg). Hoppas hoppas att du kommer in. Men vilka två saker är det som det står emellan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela