bogne

Sån där framtid

Publicerad 2009-05-07 13:48:13 i Allmänt,

Jahopp, fastnade man här igen då.

Idag har det varit grymt svårt att koncentrera sig på differential ekvationer och primitiva funktioner i matematik, och det finns en anledning! (För er som inte vet går jag ett tekniskt/naturvetenskapligt basår- för att plugga upp ämnen till behörighet till civilingengör... vilket jag kommer förklara NU hur det egentligen ligger till)

Jag har funderat, och det är länge.

Jag ska inte bli civilingengör i Mediateknik. Dom behöver inte en konstsjäl som tror sig vara smart i matte och fysik. Det funkar inte i längden.

Jag har sökt till utbildningar i Norrköping
Grafisk Design och kommunikation ( vilket jag tvivlar starkt på att jag kommer in då det var 420+ som sökte in nu till hösten)
Lärarprogrammet för gymnasiet. estetisk inriktning, eller varför inte en filosofisk inriktning...hmm

Sedan har jag varit gryymmt sugen på att gå en Konstskola, och jag har hittat en!
Välkommen till Liljeholmens folkhögskola med avancerad måleri, här kommer jag!
Nja, inte än kanske, men jag tänker ansöka... se om jag kommer in det är endast 10 platser. Men förstå att göra något man tycker är kul för en gångs skull!

Sedan har det varit mycket med CSN. Det är som tovig stor skog man ska ta sig igenom med hundratals funderingar. Men efter att ha skickat ett mail med ett antal förvirrande frågor så har man nu sin framtid i en liten (stor??) ficka.

jepp, nu är man pepp på att göra arbetsprover!



Fisk och hej!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-05-07 17:28:44

Hoppas du kommer in på den där konstskolan. Kul att göra nåt man brinner för liksom :)

Postat av: Emil

Publicerad 2009-05-10 19:05:14

Nja jag tycker ni ska vara kvar här i stan båda två så blir allt toppen :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela