bogne

magsäck som en ärta

Publicerad 2009-11-25 18:48:43 i Allmänt,

Vilken hemsk dag!

Jag har glömt bort att äta något på hela dagen. Jag rusade bort till körskolan vid 10 tiden och glömde bort frukost, sedan gled tiden vidare, hoppade över lunch, sedan var man på möte hos arbetsförmedlingen, sedan hos körskolan igen... där stod man sedan då klockan blev runt 5 och tänkte, varför har jag så ont i magen?

Enkelt, lilla Idas mage, du har ju faktiskt inte ätigt något.

Kommer hem och ville ha en clementin, ojdå, den var helt mjuk och full med grått ludd.

Nej, mina matlagnings kunskaper är inte av det bästa. Ett exemlempel, en dag var jag jätte sugen på kokta ägg, men också ris, så jag tänkte, varför inte blanda? Ett tips: gör ALDRIG det! jätte äckligt. Så i framtiden från min man laga maten, jag komemr endast ställa mig framför spisen om det är kris och jag måste.
Fast ibland är det underhållande att laga mat. Men det är endast i sällskap av min man, allt blir så mycket roligare när man är två.

Klockan är snart 7 på kvällen och jag har fått min dagliga dos av knäckebröd. Vill jag laga mat? eller låt mig ställa om den frågan, har jag råd?

nä.

Men jag åker till päronen imorgon och får göda min ihopkrumplande magsäck med min kära mors underbara matlagning. Det är plus.


Sedan köpte jag fast jag inte alls behöver det eller egentligen har pengar för det. (Det beror på mitt starkt bokälskande humör och cravings efter chiclitteratur). Då får jag ta smällen då helt enkelt! 

"Ps. I Love You", "Där Regnbågen Slutar" Av Cecilia Ahern och
"Den jag ville ha" av Sheila O'Flanagan.

MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela