bogne

En nörd får välja framtid

Publicerad 2010-03-18 16:36:33 i Allmänt,

För ett par dagar sedan valde jag utbildningar till hösten som kommer nu.

Det var en utbildning som fångade mitt öga extra mycket, Systemvetenskap på Linköpings Universitet. Vad gör en systemvetare då? Grund och botten handlar det som att förstå IT sytem och anpassa dom efter användning av oss människor. Intressant frågar jag mig själv... ja.

Men självklart har jag sökt fler utbildningar och velar just nu över vilken man ska välja först. Det knäppa med detta är det antagnings sytem som studera.nu kör med. I fall man kommer in på den första utbildning man söker, så stryker dom sedan de andra alternativen. Så ifall du faktiskt vill välja en annan linje än den du kom in på... så är du rätt så körd.

Så, där var en uppdatering över framtids planerna. Som ALLTID lyckas ändra för mig. Det senaste årt har det velat mellan:

civilingengör, lärare, sjuksköterska, socionom, systemvetare och sist men inte minst... illustratör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela