bogne

Klurigt värre

Publicerad 2011-05-06 13:40:48 i Allmänt,

Det där med att minnas saker är helt hopplöst för mig. Försök få mig och minnas en föreläsning eller återberätta ett minne och jag failar totalt, om jag inte sitter som på nålar eller skriver upp precis allt i detalj. Man skulle ha en super hjärna som min ninja, han kan läsa ett stycke och minnas stora delar av den. Men jag tror det är för han läser så fruktansvärt långsamt.

Kan säga så här: Tiden det tar för ninjan att läsa en text hinner jag läsa den 10 gånger om.
Visst är det kul att läsa snabbt, fast min hjärna tröttnar väldigt fort om jag läser långsammare. Det blir liksom någon konstig upprepning av varenda ord, och är de något jag avskyr är det upprepning i texter.
Samtidigt beundrar jag verkligen människor som har bra minne, det är en egenskap jag vill bli bättre på. Tror jag dagdrömmer för mycket för att lyckas dock!
Därför är det klurigt värre att sitta och plugga och försöka komma på HUR jag ska minnas allt. Tips är välkommna!
sås

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Målar, spelar musik, sjunger och är en sån där som tycker om att göra mycket saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela